Wedstrijdzwemmen

Ben je goed in zwemmen en beheers je de technieken dan gaan we in overleg met de trainer en jou een startvergunning aanvragen bij de KNZB. Een startvergunning is een persoonlijk nummer zodat je mee kunt doen met wedstrijden. Tot 12 jaar is een startvergunning gratis, vanaf 12 jaar moet je hiervoor betalen. Dit bedrag komt boven op je contributie.

Het wedstrijdseizoen loopt van september t/m juni. De wedstrijden worden aan het begin van het seizoen bekend gemaakt middels een wedstrijdkalender. Jaarlijks vinden er vijf competitiewedstrijden plaasts. Daarnaast heb je nog de mogelijkheid om aan diverse andere wedstrijden deel te nemen, zoals limietwedstrijden, meerdaagse wedstrijden en buitenlandse wedstrijden. Ook worden er regionale wedstrijden georganiseerd per leeftijdscategorie. Uitnodigingen voor de wedstrijden krijg je via de mail van onze T.C. ongeveer 10 dagen voor de wedstrijd. In deze mail staan alle gegevens over de wedstrijd. Tijdens de trainingen word je voorbereid op de wedstrijd.

1. Grit Loonstra

Ons dochter Zara 13 jaar wil graag met wedstrijdzwemmen verder gaan. Zij zat met 9jaar een jaar lang op wedstrijdzwemmen, dus zij had een beetje kennis. Graag zal zij voor een proefles naar jullie komen. Ik hoor het graag wat mogelijk is.
    Met vriendelijke groet
    Grit Loonstra