Zwemvereniging Vivalo

Recreanten

Het recreanten zwemmen is er voor iedereen met tenminste zwemdiploma A en B. Vaak wordt gedacht dat een training alleen bestaat uit het zwemmen van baantjes, maar dat is niet waar! Binnen de trainingen leer je op spelenderwijs de diverse zwemslagen en werken we aan je uithoudingsvermogen. Tijdens het aanleren van de techniek leer je natuurlijk welke zwemslagen er zijn en wat jij kunt verbeteren om sneller te zwemmen. Daarnaast krijg je ook starttechnieken en keerpunttechnieken aan geleerd. Vrijwel alle nieuwe zwemmers beginnen met deze trainingen.

Wanneer je de juiste techniek bezit en de motivatie hebt om wedstrijden te zwemmen, is het mogelijk om door te stromen naar de wedstrijdgroep. Dit gebeurt uiteraard altijd in goed overleg samen met de betrokken trainer(s). Wil je geen wedstrijden zwemmen, dan hoeft dat niet! Het belangrijkste voor ons is dat jij plezier houdt in de zwemsport.